Veelgestelde vragen over FiNBOX

Veelgestelde vragen over FiNBOX

Misschien heeft u nog een vraag over FiNBOX. Antwoorden op veelgestelde vragen vindt u hier.

Staat uw vraag er niet bij? Bel ons dan op ons gratis telefoonnummer 088 – 0159300. Wij helpen u graag.

Ik heb ikRijverzekerd nu gemachtigd. Blijft dit zo?

Wordt het bedrag van onze nota nu automatisch van uw rekening afgeschreven, dan blijft dit zo. Uw incassospecificatie ontvangt u uiteraard wel digitaal via FiNBOX. Dit biedt u extra overzicht. Immers onze automatische afschrijvingen worden ook zichtbaar in uw internetbankieren.

Is FiNBOX gratis?

Ja, FiNBOX is gratis. FiNBOX is een nieuwe moderne wijze van digitaal ontvangen, bewaren en betalen van uw nota’s in uw vertrouwde bankomgeving. Steeds meer bedrijven bieden deze service, ook ikRijverzekerd!

Wat is FINBOX?

FiNBOX is de brievenbus voor financiële post binnen uw veilige bankomgeving. Iedereen die bankiert bij de ABN AMRO, ING of Rabobank heeft toegang tot FiNBOX. Het gebruik van FINBOX is voor u gratis.

Hoe zie ik dat er een nieuwe nota klaar staat in mijn FINBOX?

Wij én uw bank kunnen u hiervan op de hoogte stellen. Bankiert u bij de Rabobank, stel dan zelf de gratis SMS/e-mail FiNBOX alert in. ABN AMRO stuurt een alert via Bankmail.

Indien uw e-mailadres bekend is bij ons, sturen wij u tevens een bericht dat uw nota is afgeleverd bij uw bank.

Ik ben geen ikRijverzekerd klant meer, maar toch aangemeld voor FINBOX. Hoe kan dit?

Wij hebben al onze klanten aangemeld voor de FiNBOX. In een enkel geval is per abuis ook een voormalige ikRijverzekerd klant aangemeld. Onze excuses voor het ontstane ongemak. Omdat er voor deze voormalige klanten geen premies meer in rekening gebracht (kunnen) worden, zal er in de FiNBOX ook geen enkele activiteit plaatsvinden.

Natuurlijk kunt u zich in de internetbankieren omgeving van uw eigen bank afmelden voor FiNBOX (digitaal betalen). De wijze waarop is voor iedere bank verschillend. Op de website van uw bank staat uitgelegd hoe u zich kunt afmelden voor deze dienst.

Meld u hier af
Selecteer hier uw bank. U komt dan direct bij de juiste afmeldpagina terecht:

Waarom ben ik automatisch aangemeld voor FiNBOX?

Om u snel de voordelen van de FINBOX te laten ervaren, hebben wij u automatisch aangemeld. Zo kunt u vanaf nu bijvoorbeeld snel eenvoudig uw rekeningen inzien, archiveren of betalen.

Ik wil graag voortaan mijn nota digitaal in FiNBOX. Wat moet ik hiervoor doen?

Om onze facturen via uw FiNBOX te kunnen ontvangen, moet u eerst aangemeld zijn. Wij verzorgen dit automatisch voor u. Indien dit nog niet is geregeld, meld u dan aan.

»» Stuur ons een e-mail (service@ikrijverzekerd.nl):
Vermeld daarin uw naam en rekeningnummer en wij verzorgen de aanmelding bij uw bank.

»» Via internetbankieren:
U logt in bij uw bank. Daarna klikt u in het menu ‘Betalen’ op ‘FiNBOX’ en daarna op 'Aanmelden bij Bedrijven'. In de lijst met bedrijven selecteert u 'ikRijverzekerd' en meldt u aan met uw klantnummer bij ons.

Is een digitale nota via FiNBOX anders dan een papieren nota?

Nee, u ontvangt dezelfde nota’s als u nu gewend bent op papier, alleen nu digitaal in uw veilige bankomgeving met alle bijbehorende voordelen.

Ik ben aangemeld voor FiNBOX, maar wil deze dienst voor ikRijverzekerd afmelden. Hoe doe ik dit?

U kunt zich in de internetbankieren omgeving van uw eigen bank afmelden voor FiNBOX (digitaal betalen). De wijze waarop is voor iedere bank verschillend. Op de website van uw bank staat uitgelegd hoe u zich kunt afmelden voor deze dienst.

Als u klant blijft bij ikRijverzekerd ontvangt u voortaan de rekeningen weer per post. Bent u geen klant meer bij ikRijverzekerd dan ontvangt u, ook al meld u zich niet af, geen rekeningen meer. Niet via de FINBOX en niet per post.

Meld u hier af
Selecteer hier uw bank. U komt dan direct bij de juiste afmeldpagina terecht: