Betalingen

U kunt uw rekeningnummer wijzigen via dit formulier of door een scan/foto van uw bankpas te e-mailen naar service@ikrijverzekerd.nl. Wij wijzigen uw bankrekeningnummer dan per direct.

U kunt kiezen uit maand-, kwartaal of jaarbetaling. Veel verzekeraars berekenen een toeslag als u kiest voor een andere betalingstermijn dan jaarlijks; ikRijverzekerd niet. Kiest u voor maand- of kwartaalbetaling dan is alleen betaling via automatische incasso mogelijk. Bij jaarbetaling kunt u ook kiezen voor betaling met een nota zonder acceptgiro (dan kunt u dus zelf uw premie aan ons overmaken door gebruik te maken van internetbankieren). Het bedrag dat u voor uw autoverzekering betaalt, bestaat uit de premie, € 2,69 termijnvergoeding en wordt vermeerderd met 21% assurantiebelasting. Betaalt u per jaar? Dan rekent ikRijverzekerd slechts eenmalig de termijnvergoeding van € 2,69.

Met termijnvergoeding worden de administratieve kosten bedoeld die u bij elke premie incasso betaalt. Deze kosten zijn € 2,69 per incasso. Als u kiest voor jaarbetaling, dan betaalt u deze kosten slechts eenmalig. Als u kiest voor maandbetaling worden deze kosten iedere maand in rekening gebracht. Kiest u voor kwartaalbetaling dan betaalt u deze kosten ieder kwartaal.

IkRijverzekerd rekent bij het afsluiten van een verzekering eenmalig poliskosten. De poliskosten zijn € 10,- exclusief assurantiebelasting. De poliskosten worden op de eerste factuur in rekening gebracht.

Poliskosten zijn administratiekosten die worden gerekend voor het opmaken van de polis. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de kosten die ikRijverzekerd maakt om het kenteken van uw auto aan te melden bij de Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW).

Er zijn hiervoor meerdere redenen mogelijk. Zo heeft u wellicht recentelijk een schade gehad waarbij u terug bent gevallen in uw schadevrije jaren. Dit heeft een direct effect op de premie van uw polis. Ook kan de premiewijziging onderdeel zijn van onze periodieke actualisatie van de polisvoorwaarden. Dit heeft dan onder meer te maken met het toenemend aantal letselschades en fraudegevallen in Nederland.

Als de premie niet op tijd of niet volledig door ons is ontvangen zullen wij u enkele herinneringen sturen. Hierbij worden respectievelijk €5 (eerste herinnering) en €15 (tweede herinnering) aan toegevoegd. Wordt er ook na onze herinneringen niet betaald, dan zal de verzekering uiteindelijk helemaal worden beëindigd.

U dient uw premie altijd van tevoren te betalen. Dit betekent dat wij uw premie ontvangen moeten hebben voor het begin van de nieuwe maand. U ontvangt van ons een eerste-, een tweede- en derde herinnering. Vanaf de tweede herinnering wordt uw dekking tijdelijk opgeschort en na de derde herinnering wordt uw verzekering gestopt en is deze niet meer in kracht te herstellen.

Maand- en kwartaalbetalingen gaan bij ons altijd via automatische incasso. Als u kiest voor een jaarbetaling kunt u deze middels een nota betalen.

U krijgt korting als u uw premie per jaar betaald. Dit bedraagt ongeveer 10% van het jaarbedrag (uw maandpremie x 12).

Helaas kunt u uw premie niet in termijnen betalen.

Helaas kunnen wij geen uitstel van betaling geven.

Meer informatie over openstaande betalingen kunt u navragen via e-mail (service@ikrijverzekerd.nl) of via telefoon 088-0159300. Ook ontvangt u herinneringen van ons. Hierop kunt u vinden welk bedrag er openstaat en kunt u zien hoe u de betaling kunt overmaken.

De maandelijkse premies worden (afhankelijk van uw bank) omstreeks de 25ste van elke maand afgeschreven.
Als uw polis net is gestart bij ons kunt u er rekening mee houden dat de eerste betaling binnen 2 weken na ingangsdatum wordt afgeschreven.

De beëindigingskosten bedragen €15,00 exclusief assurantiebelasting. Deze proberen wij áltijd te verrekenen met de premie die u mogelijk al teveel heeft betaald. In andere gevallen zullen wij deze eenmalig bij u incasseren.